Το αμπέλι θα σταματούσε τον πόλεμο

Από τις μικρές χώρες με αξιοπρόσεκτη οινική παρουσία είναι ο Λίβανος. Ειδικά η κοιλάδα Bekaa έχει καθιερωθεί ως οινοπαραγωγική περιοχή και το Ch. Musar εδώ και χρόνια αποτελεί τη ναυαρχίδα μιας σημαντικής ποιοτικά χώρας. Άλλωστε, το κρασί καταναλώνεται και στο Λίβανο, όπου περίπου το 40% του πληθυσμού είναι χριστιανοί (και άρα δεν έχουν τους περιορισμούς στο αλκοόλ που έχουν ή υποτίθεται ότι έχουν οι μουσουλμάνοι).

Φέτος το καλοκαίρι η τραγική εξέλιξη της κατάστασης στη Μέση Ανάτολη έδειχνε ότι θα έχει ως θύματα (μέσα σε όλα) και την παραγωγή της χρονιάς, καθώς το να βγεις στην ύπαιθρο και να μαζέψεις σταφύλια ισοδυναμούσε με αυτοκτονία. Διάβαζα μάλιστα μια συνέντευξη του Ramzi Ghosn, που έχει το οινοποιείο-μπουτίκ Massaya, και μιλούσε για την απελπισία του: πώς αρνήθηκε να εγκαταλείψει το κτήμα εν μέσω βομβαρδισμών, πώς μύριζε το ώριμο φρούτο και πώς περπατούσε στους αμπελώνες με κλειστά τα μάτια, γιατί δεν άντεχε να βλέπει τα σταφύλια να σαπίζουν.

Μικρό το κακό θα πείτε. Μπροστά σε τόσες ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν στον θερινό παραλογισμό, τι αξία έχει μια μερικώς κατεστραμένη εσοδεία; Σωστά, αλλά η εμμονή των αμπελουργών να περιμένουν κοντά στα αμπέλια τους, να τα φροντίζουν όπως μπορούν υπό τέτοιες συνθήκες, και να μαζέψουν τελικά μετά την ανακωχή όπως μπορούν τους καρπούς της αμπέλου (με τους γραμματείς, λογιστές και ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων να σηκώνουν τα μανίκια για να βοηθήσουν) είναι αν μη τι άλλο ενδεικτική μιας νοοτροπίας που θα μπορούσε να σταματήσει τους πολέμους.

Αν ο άνθρωπος – γεωργός είναι δεμένος με την γη του και την καλλιέργειά της μία φορά, ο άνθρωπος – αμπελουργός είναι δέκα. Το αμπέλι απαιτεί φροντίδα όλο τον χρόνο, ξανά και ξανά. Κλαδέματα, μπολιάσματα, μέριμνα σε περιπτώσεις παγετού, φροντίδα σε περιπτώσεις ξηρασίας, η μέρα με την μέρα επαφή πριν τον τρύγο. Πρόκειται για μια δουλειά που σε φέρνει σε στενή κοινωνία με την Φύση, σε μαθαίνει να την σέβεσαι και να την αγαπάς και σου ζητά να την περιβάλεις με ειρήνη. Η πιο ζεν ασχολία που μπορεί να βρει κάποιος χωρίς να γίνει βουδιστής μοναχός.

Εδώ είναι το θέμα: κανένας αμπελουργός δεν θα διάλεγε να κάνει πόλεμο. Πώς θα φροντίσεις το αμπέλι σου, αυτή την απαιτητική αλλά και πανέμορφη ερωμένη, εν μέσω πολέμου; Πού θα βρεθούν τα εργατικά χέρια, πώς θα εφασφαλιστούν οι εργασίες και πού θα βρεθούν οι ασφαλείς εμπορικοί δρόμοι; Ο άνθρωπος που φροντίζει το αμπέλι έχει μια δουλειά που από την φύση της είναι ένας ύμνος στην ειρήνη.

Να ξέρετε ότι από μέρη που καλλιεργείται συστηματικά το αμπέλι δεν ξεκινάει πόλεμος, γιατί απλώς δεν ταιριάζει με τη νοοτροπία του αμπελουργού. Αν μάλιστα αφήναμε τους αμπελουργούς να συνομιλήσουν σίγουρα θα έβρισκαν τρόπο να τερματιστούν πολλές συγκρούσεις.

Η πρότασή μου λοιπόν για την επίτευξη της ειρήνης σε παγκόσμια κλίμακα είναι η επέκταση της καλλιέργειας της αμπέλου. Τόσο απλά. Make wine, not war. 🙂

Advertisements

6 comments on “Το αμπέλι θα σταματούσε τον πόλεμο

  1. Ο/Η krot λέει:

    ή αλλιώς «μεθύστε γιατί χανόμαστε»!

  2. Ο/Η Ρενάτα λέει:

    Αν μάλιστα αφήναμε τους αμπελουργούς να συνομιλήσουν σίγουρα θα έβρισκαν τρόπο να τερματιστούν πολλές συγκρούσεις.

    Η πρότασή μου λοιπόν για την επίτευξη της ειρήνης σε παγκόσμια κλίμακα είναι η επέκταση της καλλιέργειας της αμπέλου. Τόσο απλά. Make wine, not war.

    Πολύ μ΄αρέσει αυτή η ιδέα! Καλοστέριωτο, Μπαμπάκη μας! 😉

  3. Ο/Η mpampakis λέει:

    @Κροτ:
    Τό ‘χεις πιάσει το νόημα!

    @Ρενάτα:
    Ευχαριστώ, να είσαι καλά!

    @Τρολ:
    🙂

  4. Ο/Η Natassa λέει:

    Ektos tou oti diavasa ola ta posts kai ta vrika poly endiaferonta, ayto to post me sigkinise. Ton Aprilio/2006 eixame paei taksidi ston Livano kai os latres tou krasiou kai me sizigo oinopoio fantasou oti den afisame ampelona gia ampelona kai episkefthikame kai oles tis caves (paradeisos …) tis Viritou. Mazi me ola ayta kai meso kapoiou gnostou episkefthikame kai to chateau Mussar opou eixame mia makria kouventa me tin ypeythini ton dimosion sxeseon i opoia mas elege poso poly tous eixe «pligosei» o emfylios kai ti agona ekanan gia na anakampsoun apo ayton kai 3 mines meta … ti krima pragmatika gia mia toso yperoxi xora me toso kala krasia kai toso kalous anthropous.
    Pantos oraio blog, an pote vretheis stin Kriti eisai kalodexoumenos sto oinopoiio mas (domaineconomou@yahoo.com)
    Natassa.

  5. Ο/Η mpampakis λέει:

    Νατάσσα, σ’ ευχαριστώ και για τα καλά σου λόγια και για την πρόσκληση.
    Μπορώ μόνο να φανταστώ αυτό που περιγράφεις. Το να γνωρίζεις τους ανθρώπους και τον τόπο που ρημάζονται από τον πόλεμο κάνει την είδηση πολύ πιο αληθινή και κοντινή. Και γιαυτό πολύ πιο επίπονη τελικά.
    Να είσαι καλά.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s